Historiaa ja tulevaa

HISTORIAN HAVINAA

Alkuperäiseltä nimeltään Iisalmen Yrittäjänaiset on perustettu vuonna 1952. Perustamiskokouksen ilmoitus oli ollut paikallisessa lehdessä suurin piirtein näin: ”Kutsutaan Iisalmen Seurahuoneelle naisia.” Monta osallistujaa ei tosin paikalle saapunut, mutta yksi heistä oli muuan yritteliäs ja aikaansaava Elsa Makkonen.  Kun Iisalmeen saatiin oma naisyhdistys,  Kuopion vastaava yhdistys toimi aloitusvaiheessa ns. kummiyhdistyksenä. Ensimmäisenä puheenjohtajana toimi Elsa Makkonen, joka luotsasikin todella kunnioitettavat 22 vuotta  yhdistystä!

Jo alusti asti toiminnan peruskivenä ja jo  perinteeksi muodostunut  joulumyyjäiset sai alkunsa Iisalmen Suojeluskunnan talolta. Matkan varrella on ns. naisten joulumessujen tai naisten joulumyyjäisten pitopaikka muuttunut ja vakiintunut nykyisin Olvihalliin Iisalmen satamassa. Naamiaiset sekä muotinäytökset toimivat myöskin alkuvaiheessa varojenkeruun lähteenä, nykyisin nämä tapahtumat elävät vain muistojen arkistossa. Mutta pikkujoulut ovat perinne joka elää! Ja vuosien saatossa toiminta uudistuu ja muokkautuu jokaisen aikakauden ja jäsenistön tarpeisiin, kuten vireän ja aktiivisen yhdistyksen pitääkin!

Virkistys- ja koulutustoiminta on ollut vahvasti mukana yhdistyksen alkuajoista lähtien, yhteisinä hetkinä ja virkistystä tuovina voiman lähteinä. Jäsenkunta on ollut joskus myös varsin ahkera matkustamaan – aina ulkomaita myöten. Iisalmen Seudun Yrittäjänaiset ovat myös hyvin tuttu näky valtakunnallisilla yrittäjänaispäivillä ja liittokokouksissa. Myös moneen paikkaan, yrittäjänaiseen ja yritykseen on jo vuosien varrella ehditty tutustua.
Yhdistys on aina ollut voimakas ja toimiva, jäsenilleen virikkeitä antava sekä taloudellisesti hyvin menestynyt.

Juhlavuonna 2002 julkaisimme historiikin vuosilta 1952–2002.

TULEVA TOIMINTA: MITÄ SINÄ HALUAISIT?

Kerro rohkeasti mielipiteesi kun Sinulla on ideoita mitä tekisimme tai missä vierailisimme tai millaista koulutusta olisi hyvä järjestää. Kaikki ehdotukset ovat tervetulleita ja arvokkaita. ELI OTATHAN YHTEYTTÄ PUHEENJOHTAJAAN TAI SIHTEERIIN!

Myös ruusuja ja risuja voit vapaasti hallituksen jäsenille lähettää.

LISÄKSI KAIPAAMME EHDOTUKSIA JA KOMMENTTEJA YMPÄRISTÖKUNNISTA, kertokaa meille mitä muuallakin kuin Iisalmessa yrittäjänaisten parissa tapahtuu tai esittäkää toiveita, mitä kivaa omalle seudullenne järjestäisimme!

Aiempia hallituksia:

Yhteistyössä